Kop site
NGS

-mAGNESIUM

Waarom extra magnesium (Mg) gebruiken?

Magnesium(chloride) is na zuurstof en water de derde levensbehoefte van de mens. Het speelt een belangrijke rol in onze energiehuishouding en in meer dan 325 processen in ons lichaam.
De “voorraad” moet voortdurend aangevuld worden.
Recentelijk groeit het inzicht dat ons moderne voedsel te weinig magnesium bevat om in de dagelijkse behoefte te voorzien.
Magnesium is nodig voor het groeien en onderhouden van de botten. En is ook nodig voor de goede werking van de zenuwen, spieren en vele andere delen van het lichaam. In de maag helpt het het maagsap te neutraliseren.

Magnesium word vaak het anti-stress mineraal genoemd, door het kalmerende en ontspannende effect. Het kan goed helpen bij een ieder die een hyperactief zenuwstelsel heeft.
Magnesium heeft een regulerend effect op de spierspanning. Het is zo belangrijk dat de hersenen er twee keer zo veel als andere lichaamsweefsels van opslaat, dit is een veiligheids voorraad in geval van lage magnesiumnivo's in het lichaam.
Verder is het een natuurlijk laxatiemiddel voor de darmen, het bestrijdt giffen, gassen en onzuiverheden in het lichaam en maakt weefsels lenig, elasties, jong en soepel.

Magnesium verlicht en ontspant bij:

Stress, reumatische aandoeningen, spier- en gewrichtspijn en kramp (o.a. restless legs), vermoeidheid (meer energie) en slapeloosheid, hoofdpijn en migraine, huidaandoeningen (psoriasis, eczeem), jeuk en schilfers.

Daarnaast zijn er sterke aanwijzingen dat het helpt bij hartritmestoornissen, (stress)hoofdpijn en depressie.

Bij de volgende aandoeningen kan je ook baat kan hebben bij het gebruik van magnesium:
-hoge bloeddruk
-hoge 'slechte' cholesterol nivo's en lage 'goede' cholesterol nivo's in het bloed
-hart aanval
-ADHD
-angst
-chronische vermoeidheid syndroom
-ziekte van lyme
-fibromyalgie
-beenkrampen tijdens zwangerschap
-diabetis
-nierstenen
-migraine
-osteoporose (zwakke botten); magnesium zorgt voor sterke botten en een betere calciumopname
-PMS (premenstrueel syndroom)
-hoogte ziekte
-incontinentie
-restless legs syndroom
-asthma
-hooikoorts
-MS (multiple sclerose)
-voorkoming van gehoorverlies.
-sneller herstellen van wonden, zweren en verbrandingen.

Goede bronnen van magnesium zijn: volkorenbrood, noten en bladgroente.

Bij een tekort kan je last hebben van : krampen, nervositeit en hoge bloeddruk.

Wanneer niet gebruiken?

Bij een extreem lage hartslag en bij ernstige nieraandoeningen.
Bij twijfel over de combinatie met medicijnen, altijd eerst een arts raadplegen.

Gebruik:

Gebruik de magnesiumproducten niet op open wonden, het kan geen kwaad, maar bijt wel.

Bij (eerste) gebruik kan het magnesium prikken op de huid, wanneer dit erg vervelend is kan het magnesium met water worden verdund, daarna langzaam de dosis opvoeren.

Hoe snel werkt Zechsal magnesium?

Bij spierpijn of kramp, als ontspannings- of slaapmiddel geeft magnesium vaak onmiddellijk effect. Voor de overige klachten is er effect binnen 2 weken te verwachten.

Aanbevolen dosering:

Een dosis tot de 200 mg. (totaal maximum van rond de 350 mg) per dag kan door de meeste volwassenen veilig genomen worden (houdt er wel rekening mee dat je ook nog magnesium bij je voeding naar binnen krijgt).
Voor een bepaalde groep is de magnesiumbehoefte groter. Dit geldt in de zwangerschap en voor vrouwen die borstvoeding geven, vrouwen in de overgang, rokers, sporters, bij stress (zowel mentaal als fysiek), bij hoge nivo's van zink en vitamine D en mensen die medicatie gebruiken
(o.a. anticonceptie, plastabletten, antibiotica en pretnison). 

Eventuele bijwerkingen kunnen zijn; maagpijn, misselijkheid, overgeven en diarree.

Magnesium004

Magnesiumolie en -sportspray:

-10 tot 20 sprays per dag ( in een flacon zitten ca 800 sprays), meestal is 15 sprays per dag voldoende (dit is ca.200 mg).
-Elke spray geeft 12,75 mg magnesium; de concentratie van de magnesiumolie is 31 % opgelost in water.
-De olie verspreiden en licht inmasseren. Laat het minimaal 10 min. inwerken. Daarna mag (is niet noodzakelijk) het worden afgespoeld. Een lichte tinteling en een warm gevoel zijn normaal en duiden er op dat het magnesium word opgenomen. Heb je veel last van de prikkelingen, maak dan eerst de huid nat of smeer het in na een douche dit zal minder prikken. Na een douche staan de poriёn open en neemt de huid het magnesium beter op. De natte huid fungeert als buffer. De hoeveelheid die word opgenomen is hetzelfde, maar de concentratie lager en dus een iets mildere behandeling.
-Meest gebruikt bij acute spierpijn of kramp, sterke botten (betere calciumopname), voor vermindering van genoemde gezondheidsklachten en als aanvulling bij een magnesiumtekort.

Bodygel: 

Naar behoefte
Meest gebruikt bij huidaandoeningen en voor pakkingen en stimulering huidverjonging (19 % betere hydratatie, 33 % gladdere huid); concentratie van magnesium in de gel is 30%

Badkristallen:

Algemene toepassing:
Huidproblemen, huidverjonging, algehele ontspanning, anti-stress, meer energie en vitaliteit en beter slapen.

Voetenbad:
Meest gebruikt voor algehele ontspanning, voor het slapen gaan voor betere nachtrust en bij huidaandoeningen (o.a. voetschimmel of eczeem).

Op 4 liter water heeft u minimaal 125 gram badkristallen nodig.

Dobberbad:
Weldadig voor huid, spieren en gewrichten en vraagt een dosering van 500 tot 1000 gram magnesiumkristallen op 100 liter water. De frequentie is afhankelijk van uw persoonlijke behoefte.

Kuurbad:
Ruim 70 % van de mensen met psoriasis en eczeem heeft baat bij kuren met Zechsal magnesium.

Uit onderzoek blijkt dat het optimale effect bereikt wordt bij een concentratie van 3 a 4 procent magnesium. Dat betekent dat voor een bad met een inhoud van 100 liter een dosering van 3 tot 4 kilo per bad nodig is.
Een kuur van 8 keer baden in 4 weken geeft een optimaal resultaat.
Zechsal gel kan gebruikt worden ter ondersteuning.

*Aanbevolen badtemperatuur is 37 graden Celsius en de badtijd 20 min, dit geld voor alle baden

Bronnen en voor meer informatie kijk op:

www.zechsal.eu
www.ortho.nl/bibliotheek/vitaminen_mineralen/magnesium
drsircus.com/medicine/magnesium
www.mgwater.com
webmd over magnesium
www.drcarolyndean.com
www.magnesiumhealthinstitute.com
Magnesium en fybromyalgie:
web.mit.edu/london/www/magnesium.html 

 

 

[Home] [Even Voorstellen] [Opleiding] [Behandelingen] [Over massage] [Magnesium] [Tarieven] [Links] [Contact] [Route] [Foto's] [Aktie]