Melt Methode

Wat is de Melt methode?
Melt staat voor Myo(spier)fasciale (bindweefsel) Energetische Lengte Techniek en is een
zelfhulpmethode die helpt om je beter in je vel te voelen en chronische pijn te reduceren.

Door het rollen en druk geven met het balletje of de roller zorg je ervoor dat je bindweefsel
niet uitdroogt en niet de dagelijkse fysieke, mentale en emotionele spanning en stress die we allemaal ondervinden vastzet. Het zal door Melt juist meer vocht gaat bevatten en daardoor weer gezond en veerkrachtiger worden. En omdat het bindweefselsysteem rechtstreeks in contact staat met je zenuwstelsel, zorgt het ook daar voor een beter functioneren. Verder zorgt het voor meer ruimte in je gewrichten, waardoor je makkelijker en soepeler zal gaan bewegen.

Opgehoopte vastgezette spanning veroorzaken uitdroging van het bindweefsel en het verliest daarmee een groot deel van zijn functie; ons stabiel houden in de ruimte en tijdens bewegen en het ondersteunen van de organen.

De volgende (PRE) symptomen duiden op vastgezette spanning in je bindweefsel, deze kunnen op lange of korte termijn ernstige blessures of andere klachten veroorzaken.
Heb je wel eens/vaker last van:
– stijfheid bij het wakker worden
– pijn bij het opstaan uit een stoel of na een training
– moeite met de trap oplopen
– spanning willen verlichten door verzitten, uitrekken, willen kraken of nek/rug wrijven
– pijnlijke of opgezette handen en voeten
– onverklaarbare pij  of stijfheid in diverse delen van je lichaam

Of een week of lager last van:
– moeite met in- of doorslapen
– winderigheid of indigestie wat je ook eet
– je ’s middags vermoeid voelen of hoofdpijn
– na de lunch al uitgeput voelen
– wakker worden met angstgevoelens of last van stemmingswisselingen
– een opgezet gevoel of moeite je gewicht op peil te houden

Melt geeft direct resultaat, maar op de lange termijn zul nog veel meer resultaten bemerken. Melt is niet hetzelfde als andere technieken met vaak harde rollers en ballen.
Er is duidelijk een andere opbouw van de methode die dieper gaat dan alleen de spieren.

Melt verminderd:
– spanning en stress
– (chronische) pijn
– je kans op blessures
– hoofdpijn
– rimpels (gaat de veroudering tegen/remt het af)
– cellulitis

Melt versterkt/verbeterd:
– de kwaliteit van je slaap
– je lichaamshouding
– het effect van je training
– je beweeglijkheid
– je spijsvertering
– je humeur

Sue Hitzman is de ontwikkelaar van de Melt Methode. Ze is wetenschapper en therapeut (manueel-, oefentherapeut, pedagoog en mede oprichter van de Fascia Research Society).
Ze schreef de bestseller: De Melt Methode; een vernieuwend systeem van zelfzorg om middels korte sessies chronische pijn te verminderen en ontspanning teweeg te brengen.
En: Melt Performance; een stap-voor-stap programma om je fitness doelen te versnellen, balans en controle te verbeteren en voorkom chronische pijn en levenslange blessures.

Sue Hitzman: 
“Probeer mijn methode eens uit. En word pijnvrij en blijf dat de rest van je leven!”

Je kan elke dag Melten, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Het fijne aan de Melt is dat je met 2 of 3 keer in de week een korte sessie al heel veel kan bereiken. Dus je kan het aanpassen naar je eigen mogelijkheden en toch nog resultaten boeken; b.v als je alleen met de hand en voetbehandelingen aan de slag gaat.

Voor meer informatie en wat er mogelijk is met de Melt Methode,
neem even contact met me op:
0651918285   of   info@reinakoelewijn.nl